سفارش تبلیغ
صبا ویژن
[ و چون گفته خوارج را شنید که حکومت جز از آن خدا نیست ، فرمود : ] سخن حقّى است که بدان باطلى را خواهند . [نهج البلاغه]
دفتر مشق!
 || مدیریت  ||  شناسنامه  || پست الکترونیــک  ||  RSS  ||
خبر اول

دانشجو :: جمعه 85/12/4 ساعت 12:31 عصر

هو المعین
امروزه موبایل ها دیگر تنها به عنوان یک تلفن ساده محسوب نمی شوند بلکه با توجه به امکانات گوناگون و متنوعی که در آن ها فراهم آمده است می توانند شبیه یک دسکتاپ عمل نمایند، امکان اتصال به اینترنت، ارسال و دریافت ای میل، بازبینی و ویرایش پوشه ها و دانلود موسیقی و گوش دادن به آن ها و ... به علاوه ی کوچکی و در نتیجه قابلیت بالای جابه جایی موبایل ها توانسته است امتیازات زیادی را پیش روی کاربران قرار دهد اما باید گفت در کنار این امتیازات، خطرات و تهدیدهایی که کاربران کامپیوتر ها را نگران می سازد، موجب نگرانی کاربران موبایل ها نیز گشته است و شاید بتوان گفت نکته ی مهمی که در این باره می توان مطرح کرد در رابطه با شخصی بودن موبایل است. شخصی بودن موبایل ها موجب می شود که کودکانی و نوجوانانی که از این وسیله استفاده می کنند، به سادگی با این تهدیدها و آسیب ها مواجه شوند و این امر موجب نگرانی والدین آن ها می گردد.
شرکت Netintelligence  اسکاتلند که سال گذشته جایزه صنعت مخابرات بریتانیا را به خاطر تولید نرم افزار "Safekeeper"  دریافت کرده بود ، در جهت رفع این نگرانی، به تازگی Netintelligence Mobile  را تولید کرده که یک گوشی برنامه ریزی شده است و به والدین این امکان را می دهد تا بتوانند برای نحوه استفاده فرزندانشان از تلفن همراه برنامه ریزی کنند و به کنترل تلفن همراه فرزندانشان بپردازند. والدین با استفاده از این امکانات جدید می توانند ببینند که فرزندانشان از طریق تلفن های همراه خود به چه سایت هایی دسترسی دارند و همچنین می توانند  امکان دسترسی فرزندانشان را به GPRS غیر ممکن کنند.به علاوه محدود کردن تماس ، امکان قفل سیم کارت ، فیلترینگ مسنجر و نصب ضد ویروس، قابلیت های دیگر این برنامه می باشد. این برنامه مراحل آزمایش خود را می گذراند و انتظار می رود در بهار 2007 وارد بازار گردد.

منبع: شبکه فن آوری اطلاعات ایران

TMCnet.com

نکته قابل توجه در رابطه با خبر فوق، می تواند مربوط به کنترل والدین بر فعالیت های ارتباطی کودکان باشد. پس از ویندوز ویستا که به تازگی وارد بازارها شده است و امکان کنترل هر چه بیشتر والدین را بر فعالیت های فرزندانشان در فضای مجازی، مهیا نموده، ورود این نرم افزار جدید، کنترل فعالیت های فرزندان به وسیله ی موبایل را برای والدین به راحتی ممکن می سازد.
با توجه به آزادی که در غرب موجود است، توجه به کنترل هر چه بیشتر کودکان و فرزندان توسط والدین آن ها در سال های اخیر، که به تولید چنین نرم افزارهایی انجامیده است، نکته ی قابل تاملی است که می توان چنین به توجیه آن پرداخت:
رسانه های نوین ارتباطی که به سرعت در حال رشد و گسترش می باشند، با شتابی فراوان در میان همه ی افراد رواج یافته اند و حتی شاید بتوان گفت بدون مرز سنی خاصی هر روزه کاربران بیشتری را به خود جلب می کنند و به دلیل جذابیت های خاصشان ، شاید کودکان علاقه ی بیشتری در استفاده از این رسانه ها از خود نشان می دهند. اما در رابطه با نگرانی والدین باید گفت از آن جا که رسانه های ارتباطی نوین، حتی در غرب نیز رسانه هایی تازه و نو می باشند هنوز آسیب های ناشی از آن ها به خوبی شناخته نشده است و با گذشت زمان، آسیب های آن ها شناخته شده و موجب نگرانی والدین گشته است و یا این که اخیرا سوءاستفاده از این فضا بیشتر از گذشته گشته و از آن جا که کودکان در مقایسه با بزرگسالان بسیار آسیب پذیر تر می باشند، هدف بسیاری از این تهدیدها قرار می گیرند و همین امر موجبات نگرانی والدین را فراهم کرده است و سعی در کنترل بیش از پیش فعالیت فرزندان خود دارند.

در پایان می توان گفت گرچه اتصال به اینترنت از طریق موبایل می تواند تهدیدهای خاصی را به دنبال داشته باشد، اما امتیازات و مزایای آن بیش از این تهدیدها می باشد و مناسب است هر چه زودتر مسئولان وزارت ارتباطات و فناوری این امکان را برای کاربران ایرانی فراهم سازد چراکه برای مقابله با این تهدیدها که اکثرشان به مسائل امنیتی و حفاظتی اطلاعات باز می گردد، نرم افزارها و برنامه های متعدد امنیتی و حفاظتی طراحی شده است.                                              
           


نوشته های دیگران()


لیست کل یادداشت های این وبلاگ

درسای دوست داشتنی!
[عناوین آرشیوشده]

About Us!
دفتر مشق!
مدیر وبلاگ : دانشجو[25]
نویسندگان وبلاگ :
دانش پژوه[0]

دانشجوی رشته ارتباطات دانشگاه تهران
این وبلاگ یک دفتر مشق مجازیه که باید تکلیفام رو بذارم توش! وبلاگی درباره فلسفه رسانه های جمعی!

اصلاحیه!... زمان افعال را ماضی نمایید!! با تشکر!
Link to Us!

دفتر مشق!

Hit
مجوع بازدیدها: 88758 بازدید

امروز: 8 بازدید

دیروز: 10 بازدید

Day Links
فلسفه رسانه [116]
تاریخ فلسفه [73]
نوشتارهای فلسفی [73]
کانون ایرانی پژوهشگران فلسفه و حکمت [126]
جنگ افکار [124]
[آرشیو(5)]


Archive


تکالیف!!!
فوق برنامه!
اردو

links
یک لحظه با یک طلبه!
عشق الهی
جهاد همچنان باقی است
امیدزهرا
تعقل و تفکر
بی یار
نافذ
وبلاگ پژوه
بانو بلاگ
اموزش . ترفند . مقاله . نرم افزار
«روزی تو خواهی آمد.»
سئوالهای منتظر جواب
باسیدعلی‏تافتح‏قدس‏ومکه

In yahoo

یــــاهـو

Submit mail