سفارش تبلیغ
صبا ویژن
اخلاص، رازی از رازهای من است که آن را به قلب هریک ازبندگانم که دوستش داشته باشم، می سپارم . [رسول خدا صلی الله علیه و آله ـ به نقل از جبرئیل از خداوند نقل می کند ـ]
دفتر مشق!
 || مدیریت  ||  شناسنامه  || پست الکترونیــک  ||  RSS  ||
دیوارنوشته ها!

دانشجو :: جمعه 86/11/12 ساعت 3:27 صبح

هو المعین
داشتم عکسهایی از انقلاب رو نگاه می کردم.
شیوه ی اطلاع رسانی و ارتباطی اون دوره خیلی جالبه.
دیوارنوشته ها، اعلامیه های دستنویس و نوارهای کاست، شیوه ی ارتباطی منسجم، جالب و در عین حال منحصر به فردی رو ایجاد کرده.

 

پ.ن:
1.چند روزیه هر چی فکر می کنم می بینم، اگر زمانی موضوع تحقیقم رو وبلاگنویسی طلاب برداشتم، الان اگر کسی این موضوع رو هم بهم پیشنهاد بده، قبول نمی کنم.
تو این مدت فهمیده م در عمل وبلاگنویسی طلاب نداریم. طلابی هم که وبلاگ می نویسند، طلبه بودنشون هیچ نقشی در وبلاگهاشون نخواهد داشت. شاید چیزی که زمانی من رو به نوشتن اون مقاله واداشت، زیادی آرمانی بوده.
2. خیلی وقته که تصمیم گرفته بودم دیگه این جا رو آپ نکنم، بهانه ی این آپ هم شاید دیوارنوشته ها بود، و مقاله ای که الان قبولش ندارم!


نوشته های دیگران()

چند روایت از یک اتفاق!

دانشجو :: چهارشنبه 86/8/2 ساعت 2:4 صبح

هوالمعین

شاید نوشتن این پست یه کم دیر باشه... یعنی مطمئنم که هست! اما برای من جالب بود... واسه ی همینم دست به کیبورد شدم، هرچند با تاخیر!

یکی از نکاتی که توی تمام ترما استادا درباره ش صحبت می کردن، از ترم اول تا ترم آخر... بحث روایت بود!
فکر کنم یکی از مشقای این دفتر هم به همین بحث روایت برمی‏گشت.
دانشجویی که دفتر و کتاب رو جمع کرده باشه، گذاشته باشه کنار چندان ازش انتظاری نمی ره! اما تا اون جایی که من یادمه بحث روایت درباره ی این بود که هیچ پیامی، چه رسانه ای و چه غیر رسانه ای نمی تونه واقعیت خارجی رو منتقل کنه! و در هر حال فرستنده ی پیام نظرات خودش رو یه جوری ضمیمه ی پیام می کنه!
و هیچ وقت یادم نمی ره که چقدر بحث کردیم سر اینکه پس تکلیف اخبار چی می شه؟! و استاد مثال جالبی زد: یه واقعه ی خارجی مثل کشته شدن یه فلسطینی در یک عملیات!... خبرگزاری ما می گه در عملیاتی استشهادی به شهادت رسید!... خبرگزاریای صهیونیستی می گه در عملیاتی تروریستی به هلاکت رسید!... و خبرگزاریای بی طرف می گن در عملیاتی انتحاری کشته شد!... و هر کدوم از اینا چقدر ارزشها و معانی مختلفی رو منتقل می کنه!

چند شب پیش... یعنی تقریبا یه هفته ی پیش به چند تا پست برخوردم که منو یاد ماجرای روایت انداخت! و اینکه هیچ پیامی واقعا خبر از واقعیت خارجی نمی ده!

چند روایت از یک اتفاق...
دلم تنگ می شود! 
چهارشنبه شب یکم با شعرخوانی پدربزرگ!
کافه بارون! 
شب دوست داشتنی!  
شب شاپ!  
شبی با بوی وبلاگ!


 


نوشته های دیگران()

قطاری که گه تند و گه آهسته رود!

دانشجو :: سه شنبه 86/7/17 ساعت 4:3 صبح

هوالمعین
بهم حق بدین وقتی
سوزنبان هم جزو نمونه های تصادفی در اومد کلی تعجب کنم!... آخه اولین کسی که تو این تحقیق کمکم کردن و کلی راهنمایی... جناب سوزنبان یک بودن!... خب تعجب داره دیگه!!!

اینکه چرا در حال حاضر وقتی روی درباره ی سوزنبان کلیک می کنیم، میره تو صفحه ی پارسی یار نمی دونم؟! اما اون موقع که من سوزنبان رو بررسی می کردم، صفحه ی شناسنامه اش هم بود!!!
خب ظاهرا ناچارم چند تا نکته ی کوچیک از صفحه ی شناسنامه ی سوزنبان این جا هم بنویسم!
تاریخ عضویت:21/7/85 (چند روز دیگه تولدشه!... سوزنبانان گرامی!... تبریک!)
تعداد دوستان:43
تعداد گروهها:3

کل یادداشتهای سوزنبان هم تا لحظه ی تایپ این مطلب
33 تاست!
حساب کنید خودتون دیگه... بطور میانگین ماهی 75/2 پست داشته!... فکر نکنم سرعت مناسبی برای آپ کردن باشه!
آخرین رفرش رو کردم و دارم آمار بازدیدشو براتون کپی می کنم:
بازدیدهای امروز: 11 بازدید (الان که دارم این مطلبو می نویسم ساعت یک و نیم شبه و این یازده بازدید از ساعت دوازده شب تا حالاس)
بازدیدهای دیروز: 135 بازدید
مجموع بازدیدها: 46216 بازدید
...
برا وبلاگی که آخرین پستش مال یه ماهه پیشه این آمار بازدید عالیه! یعنی فوق العاده اس!
ما وبلاگ آپ می کنیم، هر روز هم بکنیم اینقدر بازدید کننده نداره... شانسه دیگه!
و اما سِر بازدید بالای سوزنبان...

وبلاگ ها را سه دسته می دانند:
ثبت وقایع روزانه
مجموعه ای از لینک ها
و وبلاگ های تخصصی و مقالات

ماها... یعنی خودم!... نمیدونم تعمیم دادنش درسته یا نه؟!... بیشتر وبلاگای دسته ی اولو می پسندیم!... وبلاگای دسته دوم برامون تا حد زیادی غریبه ان و وبلاگای دسته سوم هم یا مال بچه مثبتاس! یا برا ایامی که کارمون گیر کرده باشه و دنبال یه منبع اینترنتی باشیم!!

فکر کنم با این توضیح معلوم شد راز موفقیت سوزنبان، علیرغم دیرآپیش چیه!... سوزنبان هر چند از ابتدا به سبک وبلاگای ثبت وقایع شروع به کار کرد، اما عملا در ادامه ی کار رفت تو دسته ی دوم!... خداییش پیوندای روزانه اش عالیه!... و لینکای طبقه بندیی که داره!... و بازدیدکنندگانشم برا لینکا میان، البته وقتی که آپ نشده!!!!

اگه بخوایم سوزنبانو بذاریم تو دسته اول... باید بگم تقریبا ضعیفه اما اگه بذاریم تو دسته دوم، خیلیم خوبه!!!

پی نوشت:
روی لینکش کلیک می کنید دیگه؟ نمی خواد بگم که قالبش قشنگه و برا خودش پارسی بلاگیه! وبلگ منتخب داره... عکس هفته داره!!!






نوشته های دیگران()

کندنوشته های بابابزرگ!!!

دانشجو :: سه شنبه 86/7/3 ساعت 6:20 صبح

هو المعین
و اما...
شب نوشت!
یکی از همون وبلاگایی که کلی تعجب کردم از اینکه تو لیست وبلاگای تصادفیم قرار گرفت!!
فکر نکنم پارسی بلاگیا این وبلاگ رو نشناسن... و نیازی به معرفی باشه!
اما خب یه توضیح کوتاه چندان بد نیست، فرض کنید مخاطبی غیر پارسی بلاگی هم دارم!!!!( هر چند در اصل داشتن مخاطب فعلا شکه!)
شب نوشت وبلاگیه که به حق تو یکی از وبلاگها با عنوان کند نوشته های
بابابزرگ بهش لینک داده شده!
و از اون وبلاگایی بود که اگه یه دانشجو مثه من برا تحقیق بره سراغش بیچاره می شه!... آرشیو نه این که نداشته باشه... داشت اما ناقص بود! و سر در آووردن از تعداد پستها، سخت!... نمی دونم چرا مثل اکثر وبلاگای پارسی بلاگ همه ی عناوین هم نداشت! در هر حال با تمام تلاشایی که کردم هنوزم به تعداد پستهاش مطمئن نیستم! اما عددی که من در آووردم سی و چهاره!( البته تا لحظه ی نوشتن این مطلب) اگه بخوایم طبق اطلاعاتی که پارسی یار داده حساب کنیم که: تاریخ عضویت: 12/11/1383 ... یعنی این وبلاگ دو سال و نیمش تموم شده!!!! و این تعداد پست یعنی تقریبا ماهی یه پست!... اما اگه طبق تاریخ اولین پست این وبلاگ بخوایم حساب کنیم، یعنی نهم مهر سال 85، وضعیت به روز رسانی یه کم بهتر می شه! این جوری تقریبا یه هفته دیگه این وبلاگ یک ساله می شه و 34 تا پست یعنی تقریبا ماهی سه تا!... خب این یه کم امیدوار کننده تره! هر چند باید گفت فاصله ی به روز رسانیا یکسان نیست... ماه اول ظاهرا 9-8 تا پست داشته و الان، یه ماه بیشتره که به روز نشده! یه نکته این جا هست... باشه برا پی نوشت!!!
با این حال وقتی که به روز می شه تعداد بازدیداش و البته کامنتاش کم نیست!... این طور که از کامنتا بر میاد، مخاطبای ثابت هم داره... زیاد نیستن، اما کم هم نیستن!...
برای دیدن آمار وبگذرش پسوورد می خواد، که البته نویسنده ی محترم وبلاگ، لطف کردن و در کنار همه ی همکاریایی که برا این تحقیق داشتن، اجازه ی زیارت این آمارو به من دادن!... یه نمودار از صفحه ی محرمانه ی مذکور کپی کردم براتون، شما هم چندان بی نصیب نمونید از این زیارت!!!

                                                                                  رنگ آبی تعداد بازدید و رنگ سبز تعداد نمایش صفحه اس!

فکر کنم کاهش ضربان قلب وبلاگو بتونید تو این نمودار ببینید! من که فکر می کنم این وبلاگ الان تو کماست! و اگر این نمودار رو بذارین کنار فاصله های به روز رسانی، قطعا علت بیماری وبلاگ مشخص می شه!... ضمن این که 6 تا لینک هم بیشتر توش نیست! و ظاهرا نویسنده ی محترم عادت به کامنت گذاری ندارن!... البته با وجود تمام این نکات، حفظ مخاطبا و سر زدنشون به پستهای جدید، نکته ی قابل توجهیه! که به نظر من به دلیل نویسنده ی این وبلاگه(معرف حضور هستن دیگه!؟)... یعنی اگه همین وضعیت تو یه وبلاگ دیگه بود، مخاطبا حتما از دست رفته بودن!!!!!
                                                                  
                                                                         
اما اگه بخوام طبق آسیبایی که تو مقاله شمرده بودم نگاه کنم، شب نوشت وبلاگیه که از لحاظ ظاهر و قالب، معمولیه، اما زبون روون و نسبتا صمیمی داره! و طیف خاص مخاطبا رو هم که دیگه گفتن نداره!
درباره ی به روز نبودن و کوتاهی عمر هم که گفتم! البته من که امیدوارم شب نوشت هر چه زودتر از کما خارج شه و عمره طولانی هم داشته باشه!
آخرین نکته این که به نظر من شب نوشت اگه با فاصله ی زمانی مناسب به روز شه، وبلاگ موفقیه! فقط حیف که...

پی نوشت:
1. نکته ای که قرار بود بگم در رابطه با فاصله ی بین زمان ثبت وبلاگ و اولین پست وبلاگه! من که سر در نیاووردم یا پارسی بلاگ خالی بسته! یا این که این وبلاگ یه چیزی حدود یک سال و نیم ثبت شده بوده و هیچ پستی توش نبوده! حالا چرا؟ خدا داند و جناب نویسنده!!!!
2. کپی کردن نمودار با اجازه ی خود نویسنده ی وبلاگ بود!

به امید پیشرفت وبلاگهای مبلغین مذهبی!


نوشته های دیگران()

در حاشیه!

دانشجو :: چهارشنبه 86/6/21 ساعت 3:31 صبح

هوالمعین
اون زمان که مجبور بودم شنبه به شنبه این وبلاگو آپ کنم که یه وقت استاد سر کلاس بازش نکنه و از پست جدید خبری نباشه، چند بار به سرم زد یه در حاشیه براش درست کنم. و وقتی موضوع مقاله رو وبلاگنویسی طلاب انتخاب کردم این تمایلم بیشتر شد، اون موقع ماجراها داشتم برا نوشتن اما الان دیگه حوصله اش نیس!
البته در حاشیه ی وبلاگنویسی طلاب هم چنان پابرجاست!!!
...
حضور وبلاگای طلاب و بیشتر از اون رشد و تکثیر فوق العاده شون تو بلاگستان برام جالب بود و همین شد که موضوع مقاله ام رو وبلاگنویسی طلاب انتخاب کردم!
پیدا کردن لیست کاملی از طلبه های وبلاگنویس تو این دنیای بی سر و ته محاله! اما منم سعی کردم هرجور شده یه لیستی پیدا کنم، چندان راحتم نبود اما خب نهایتا 220 تا وبلاگ طلبه پیدا کردم!! هرچند خیلی ناقص اما بازم خوب بود!
و نمونه گیری تصادفی از بین این وبلاگا... هرچند وقتی چندتاشون تو لیست نمونه های تصادفی در اومدن کلی تعجب کردم...
تصمیم دارم فعلا از این نمونه های تصادفی بنویسم! تا بعد خدا چی بخواد!





نوشته های دیگران()

نبود؟!

دانشجو :: سه شنبه 86/6/20 ساعت 12:31 عصر

هوالمعین
دیگه پیشناهاد نبود؟!... می خوام شروع کنما!
فکر کنم برخلاف فضای آزاد در بلاگستان و اینترنت، رای گیری این جا جواب نمی ده!!!! باید هر مدیر وبلاگی کاملا دیکتاتورانه! بر وبلاگش مدیریت کنه!!!!
هم چنان منتظر پیشنهاد می مانیم!

نوشته های دیگران()

دیگه مال خودمه!

دانشجو :: چهارشنبه 86/6/14 ساعت 12:32 صبح

هو المعین
خدا رو شکر بلاخره دیروز رفتم دانشکده و خاطرم جمع شد که استاد نمره ها رو داده! و این یعنی این وبلاگ دیگه مال خودمه! گرچه برنامه ی خاصی فعلا براش ندارم، اما نمی خوام بذارم مثه یه وبلاگ مرده باشه!! اما این که قراره چه بلایی سرش بیارم و چی بریزم توش، هنوز نمی دونم!
فعلا همین!
پ ن:
از پیشنهادات شما برای بلایی که می شه سر این وبلاگ آوورد، استقبال می کنیم!!

نوشته های دیگران()


لیست کل یادداشت های این وبلاگ

درسای دوست داشتنی!
[عناوین آرشیوشده]

About Us!
دفتر مشق!
مدیر وبلاگ : دانشجو[25]
نویسندگان وبلاگ :
دانش پژوه[0]

دانشجوی رشته ارتباطات دانشگاه تهران
این وبلاگ یک دفتر مشق مجازیه که باید تکلیفام رو بذارم توش! وبلاگی درباره فلسفه رسانه های جمعی!

اصلاحیه!... زمان افعال را ماضی نمایید!! با تشکر!
Link to Us!

دفتر مشق!

Hit
مجوع بازدیدها: 88470 بازدید

امروز: 0 بازدید

دیروز: 10 بازدید

Day Links
فلسفه رسانه [116]
تاریخ فلسفه [73]
نوشتارهای فلسفی [73]
کانون ایرانی پژوهشگران فلسفه و حکمت [126]
جنگ افکار [124]
[آرشیو(5)]


Archive


تکالیف!!!
فوق برنامه!
اردو

links
یک لحظه با یک طلبه!
عشق الهی
جهاد همچنان باقی است
امیدزهرا
تعقل و تفکر
بی یار
نافذ
وبلاگ پژوه
بانو بلاگ
اموزش . ترفند . مقاله . نرم افزار
«روزی تو خواهی آمد.»
سئوالهای منتظر جواب
باسیدعلی‏تافتح‏قدس‏ومکه

In yahoo

یــــاهـو

Submit mail